Bara Bada Bastu 2026

bara bada bastu 2026

Oma kotimainen markkinointiviestinnän toimialamme ei ansaitse hurraa-huutoja vuodesta 2025. Työt ovat tällä menolla valumassa maan rajojemme ulkopuolelle – Puolaan, Intiaan, Kööpenhaminaan… mitä näitä nyt on. Tämä vaikuttaa olevan myös monien alalla toimijoiden tavoite.

Kotimainen media on menettänyt korona-ajan jälkeen yli 150 miljoonaa euroa. Ainoa valonpilkku näyttää olevan ulkomainonta, joka kasvaa lisääntyneen tarjonnan myötä. Kantarin luvuista puuttuu ulkomainontaa tältä vuodelta ainakin noin 10 miljoonaa, tästä syntyy kiva plusmerkki ensi vuodelle.

Samaan aikaan isot globaalit alustat veivät tänä vuonna markkinastamme 120 miljoonaa lisäeuroa – massalla ja datalla.

Vaikuttavuus ei näytä kiinnostavan markkinassa enää juuri ketään. Kotimaisestakin mediasta halutaan vain halpaa kontaktia. Datan taakse on helppo mennä piiloon, koska vastuun ottaminen voi olla kohtalokasta.

Mediatalojen on lopetettava keskinäinen kisailu aluesarjassa – ja katsottava, mitä mediaryhmillämme on tarjottavana globaalissa kilpailussa. Massalla ja datalla ei kotimainen media tätä kisaa voita. Premiumissa on mahdollisuutemme.

Ison mediatoimiston inventointijohtajan sanoin: ”Pistäkäähän tytöt ja pojat sauna päälle ja sopikaa ensin keskenänne näistä asioita. Tulkaa vasta sitten tänne”.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top