Äänimainonta kauppakeskuksissa vaikuttaa tutkitusti erityisesti nuoriin

Nuori nainen ostoksilla kauppakeskuksessa.

Pullava äänimainonta kuului keväällä 2025 suomalaisissa kauppakeskuksissa. Kolmen viikon kampanja tavoitti vaikuttavat 14 miljoonaa bruttokontaktia ja spotti toistui jopa kolme kertaa tunnissa. Äänimainonta kauppakeskuksissa vaikutti varsinkin nuoriin: 15–29-vuotiaista 80% kertoi kuulleensa Pullavan mainontaa kauppakeskuksissa ja kuulemastaan piti 69 %.

Tutkimuksen mukaan miehet muistivat äänimainontaa hieman naisia paremmin, mutta kokonaisuudessaan vastaanotto oli kaikissa kohderyhmissä positiivista. Pullavan iloinen äänimaailma ja herkullinen viesti jättivät jälkensä.

Lähde: Äänimainonnan huomioarvotutkimus, IRO Research, 2/2025

Äänimainonta aktivoi ja saa aikaan heräteostoksia

Jopa 85% ostopäätöksistä tehdään vasta kaupassa. Siksi lähellä ostohetkeä tavoittava radio yhdistettynä kauppakeskusmainontaan on hyvä kombinaatio. Kantarin keväällä 2024 teettämän tutkimuksen mukaan 40% nuorista (15-29-vuotiaista) on saanut kauppakeskuksissa soivan äänimainonnan kautta vinkkejä uudesta tuotteesta, palvelusta tai ostospaikasta, joka on aktivoinut harkintaa. 35% nuorista ilmoittaa, että äänimainonta on aktivoinut heidät tekemään heräteostoksia ostosreissun aikana.

Lähde: Kantar Media Finland Oy (Maalis-huhtikuu 2024, N= 2233)

Haluatko kuulla, miten tavoitat tehokkaasti 2,5 miljoonaa suomalaista oikeassa ympäristössä juuri ennen ostohetkeä?

 

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top