Radionkuuntelu stabiilissa tilassa syyskuussa

radionkuuntelu

Kotimaiset mediayleisöt vanhenevat tietenkin samaa tahtia kuluttajien kanssa. Puhutaan vanhempien ikäryhmien kulutuskyvystä, mutta onko niin, että yli viisikymppinen ei vain enää osaa muuttaa kulutuskäyttäytymistään mainonnan perusteella?

Aika harva mainostaja näkee potentiaalia tässä juhlapuheissa kulutuskykyiseksi kutsutussa kohderyhmässä. Syyskuun KRT kertoo Ylen olevan ylivoimainen ykkönen yli 55-vuotiaiden kuuntelussa – yli 60 % Ylen keräämästä viikkopeitosta tulee 55+ kohderyhmästä. Tämä lienee syy Ylen Radio 1:n tässä kuussa kokemille muutoksille.

Bauerin viikkopeitosta 41% tulee yli 55-vuotiaista, Sanomalla 30%. Kampanjakohtaisista kontakteista toki vielä enemmän, koska kuunteluminuutteja kertyy vanhemmille kohderyhmille suunnatuilta kanavilta enemmän.

Pooki on minuuteissa mitattuna Suomen kuunnelluin kaupallinen radiokanava, keskimäärin Pookia kuunnellaan yli 700 minuuttia viikossa. Kaiken kaikkiaan Kansallinen Radiotutkimus kertoo radionkuuntelun olevan vakaata.

Jos haluaa hakea luvuista jännitystä tuleville kuukausille, voi seurata, mitä tapahtuu Suomipopille. Siellä näyttäisi kuuntelijakunnassa olevan jotakin liikehdintää.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Scroll to Top